torsdag den 21. februar 2013

Paris, Mynte og skift i tiden.


Det er lidt som om at i dag er årets første forårsdag. Da jeg trådte ud af døren i morges virkede alt bare så friskt, og med duften af rengøringsmidlet brugt til at vaske min kærestes opgang mindede det mig alt sammen om Paris en tidlig forårsmorgen hvor gaderne er ved at blive skyllet igennem.
Sådan en morgen tilbragte jeg engang med min fransklærer Hervé. Jeg var den eneste der ville med på marked de få timer før vi skulle hjem. Vi stod tidligt op og spiste baguette og drak myntethe på en lille café, før vi tog ud og købte ost og vin. Der var en bod, jeg husker ikke om det var en mand eller kvinde, men denne her person gav mig en kvist mynte at dufte til, og jeg havde denne her tørrede myntekvist i lommen på min blå genbrugsblazer længe efter.

Men det var ikke just det jeg tænkte på, på vej mod metroen. Jeg kunne ikke lade være med at tænke på at foråret varsler at tiden går, og at jeg skal huske at søge ind på den nye uddannelse. Jeg skal huske at sørge for at jeg kan tjene nogle penge når jeg ikke arbejder fuldtid længere. Jeg vil gerne have det godt, og f.eks. besøge Cæcilie i New York til efteråret. Selvom det lyder så simpelt, så kan det alligevel være lidt besværligt, med alle de tanker om hvorvidt det nu skal gå, kommer jeg nu ind, og kan jeg få alt til at falde i hak.

Det synes lidt som om der altid er et skift med foråret - forhåbentlig til det bedre.

Ingen kommentarer: