lørdag den 16. marts 2013

Senna





I dag har jeg set Asif Kapadias dokumentar "Senna". Den omhandler brasilianske Ayrton Sennas karriere som Formel 1 kører og hans tidlige død i en alder af 34.
Jeg blev så bettaget af den her person og hans syn på sporten og livet. Desuden var hans karriere enormt interessant i kraft af rivaliseringen mellem Senna og franske Alain Prost, som blev favoriseret af FIA's præsident Jean-Marie Balestre.

Hvis man undrer sig over hvad sådan et indlæg laver på en blog som denne her, så bør jeg måske fortælle, at jeg i min barndom og teenageår var lidt af en tomboy, som så voldsomt meget Formel 1 sammen med min far og var meget forelsket i Jenson Button og Fernando Alonso. Jeg har sågar været på div messer og kigget på Ferrarier og formel 1 racere.
Jeg ser det desværre ikke rigtigt mere, men jeg har virkelig lyst til at begynde igen efter "Senna".

Ingen kommentarer: